Międzynarodowa wirtualna konferencja nt. internacjonalizacji szkolnictwa wyższego

Pragniemy poinformować, iż w dniach 5-6 października 2020 r. Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej (DAAD) zaprasza na międzynarodową wirtualną konferencję poświęconą internacjonalizacji szkolnictwa wyższego w dobie cyfryzacji pt. Moving target digitalisation: re-thinking global exchange in higher education. Osoby, które chciałyby wystąpić podczas konferencji, proszone są o przesłanie swojego zgłoszenia do 1 sierpnia 2020 r. Więcej szczegółów znajdą Państwo na stronie internetowej: link

Wskazówki dotyczące aplikacji

Formularz zgłoszeniowy

 

Oferty praktyk w Słowacji

Uwaga Studenci! Jeśli jesteście zainteresowani odbyciem praktyki zagranicznej, serdecznie zapraszamy Was do zapoznania się z ofertami opublikowanymi przez firmę Slovakia Placement (link).

Znajdźcie coś dla siebie i zgłoście się na praktykę Erasmusa, aby otrzymać dodatkowy grant na wyjazd! Wszystkie pytania w tej sprawie możecie kierować do: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

SITCON 2020- The Fifth International Scientific Conference in the field of Tourism and Hospitality

Pragniemy poinformować, iż Uczelnia Partnerska Politechniki Opolskiej - Singidunum University, organizuje po raz kolejny wydarzenie International Scientific Conference in the field of Tourism and Hospitality SITCON 2020. Konferencja odbędzie się 9 października 2020 roku w Belgradzie, a tematem przewodnim będzie "Turystyka i zrównoważony rozwój". Więcej informacji można znaleźć na stronie - link

 

Spotkanie online ze Stephanie Moore z University of Virginia

W środę 3 czerwca o godz. 19:00 ambasada USA zaprasza na wyjątkowe spotkanie online ze Stephanie Moore z University of Virginia na temat nauczania zdalnego na poziomie uniwersyteckim. Rejestracja na webinarium za pośrednictwem strony: https://forms.gle/mh7G4qiFsjWKGEqx5

Poniżej szczegółowe informacje (w języku angielskim)

Who: Stephanie Moore, Assistant Professor of Instructional Design & Technology, Curry School of Education and Human Development, University of Virginia

What: Effective Online Learning: Insights from Research, Practice, and Students

  • · Summary of research on online learning
  • · Discussion of characteristics that make for effective online courses
  • · Special emphasis on: types of interaction, feedback, assessment, and synchrony

When: Wednesday June 3 at 19:00

Where: Zoom meeting in English. Registration required

REGISTRATION:

To register please go here: https://forms.gle/mh7G4qiFsjWKGEqx5

Please register by 12:00 on June 2.  Number of participants limited. All registered will receive a link to the webinar by e-mail. If you have questions to the expert, please share them at the registration.

Stephanie Moore is Assistant Professor of Instructional Design & Technology in the Curry School of Education and Human Development at University of Virginia where she teaches instructional design, performance improvement, online learning, and ethics for learning and workplace technology. In 2018, she received the Casteen Teaching Fellowship, named for the former president of the University of Virginia, and accompanying grant from the Institute for Practical Ethics and Public Life to further develop her work on ethics of learning technologies. She is the Editor-in-Chief of the Journal of Computing in Higher Education. She has served as President of the Division for Systemic Change in the Association for Educational Communications and Technology (AECT) and has served as President of the AECT Foundation. She has presented at the International Society for Performance Improvement. Recent awards include the AECT Presidential Award for Excellence and Award for Distinguished Service to the Change Division. Across her career, she has worked as helped to build and lead effective online learning solutions that have won multiple awards and recognitions such as the AACTE Innovation of the Year Award and the Leadership in Education award presented by the Southern Piedmont Technology Council. The latest online program for which she led the development is now ranked #3 in its category. She presently consults with clients on a range of projects including online learning, the use of technology for learning, and organizational performance improvement. Her areas of expertise include online and blended learning, educational / learning technologies, instructional planning and development, educational system strategic planning and strategic technology integration, and incorporation of ethics (e.g. societal impact) into the design and planning process.