Czy wiecie, że oprócz realizowanego już od lat na naszej uczelni programu Erasmus+, studenci Politechniki mają również możliwość uczestniczyć w krótkoterminowych programach akademickich - międzynarodowych szkołach letnich i zimowych?

Z takiego właśnie wyjazdu skorzystała niedawno dwójka naszych studentów – Ewelina Datko z Wydziału Ekonomii i Zarządzania oraz Marcin Staśko student Wydziału Mechanicznego. Poniżej prezentujemy ich krótką relacją z pobytu w Szwajcarii w ramach Międzynarodowej Zimowej Szkoły w Lucernie 2017.

P1060338Na początku lutego (w dniach od 5 do 10 lutego) mieliśmy przyjemność uczestniczyć w kilkudniowych warsztatach pt. "Design Thinking" w ramach Zimowej Szkoły organizowanej przez Lucerne University of Applied Sciences and Arts, z którą jak się dowiedzieliśmy, nasza uczelnia współpracuje już od wielu lat.q1

Sam termin „Design Thinking” odnosi się do metody tworzenia innowacyjnych produktów i usług w oparciu o analizę problemów i potrzeb użytkowników, dzięki czemu praca staje się o wiele bardziej efektywna. Tak szeroko rozumiany temat daje możliwość uczestniczenia w warsztatach studentom praktycznie wszystkich kierunków, niech was więc nie dziwi, że naszą „politechnikową” drużynę stanowili więc „ekonomistka” i „inżynier chemik” :)

Warsztaty w Lucernie były podzielone na część teoretyczną i praktyczną. W części teoretycznej poznaliśmy metodologię Design Thinking q3oraz jej krótką historię, część praktyczna natomiast odnosiła się już stricte do wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy teoretycznej. W trakcie naszej pracy podzieleni byliśmy na czteroosobowe grupy, w których to zmagaliśmy się z przeróżną problematyką, a punktem kulminacyjnym warsztatów były prezentacje dotyczące wyników całotygodniowej pracy.

W tym miejscu należy wspomnieć, że uczestnicy Zimowej Szkoły, jako przedstawiciele różnych krajów, stanowili niewątpliwie mocno zróżnicowane grono, co sprawiło, że warsztaty wzbogacone zostały również o aspekt kulturowy, a to wpłynęło pozytywnie na ich atrakcyjność.q12

Należy również wspomnieć, że Zimowa Szkoła w Lucernie to nie tylko możliwość zdobycia cennego doświadczenia naukowego, ale także wspaniała okazja do zwiedzenia przepięknych zakątków Szwajcarii, poznania jej kultury, jak i nawiązania przyjaźni ze studentami z wielu krajów świata. Ogromne wrażenie wywarła na nas otwartość oraz organizacja Szwajcarów. Ponadto warsztaty te pozwoliły nam spojrzeć na problemy z nieco innej perspektywy.

 

Pobyt w Lucernie uważamy za niezwykle udany i mamy nadzieję, że również za rok ktoś będzie miał okazję uczestniczyć w Zimowej Szkole wracając z równie pozytywnymi wrażeniami. Gorąco polecamy!

P1060350

Ewelina Datko, Ekonomia

Marcin Staśko, Inżynieria Chemiczna i Procesowa